Χρήσιμα
για όλους μας!!
Tο υπουργείο
ανάπτυξης
εξέδωσε
ανακοίνωση
κατά ορισμένων
εταιρειών , αφόρα
αδικαιολόγητες
αυξήσεις σε
τιμές
προϊόντων. Εδώ θα
βρείτε και
τους
υπόλοιπους της
μαύρης λίστας
του υπουργείου.
http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/02/09/1627218.htm
http://kepka.org/index.php?option=com_content&task=view&id=1029&Itemid=1
http://www.zougla.gr/news.php?id=23667
Επίσης
ετοιμάζεται να
σκάσει νέα
βόμβα με
αλυσίδα
ηλεκτρονικών
http://www.reporter.gr/default.asp?pid=16&la=1&art_aid=200045
ΑΡΑ: Μη
διστάζετε να
κάνετε
καταγγελίες
τόσο για προϊόντα
όσο και για
υπηρεσίες!
Χρησιμοποιήστε
(δωρεάν) το INKA http://www.inka.gr/ που
κάνει
καταπληκτική
δουλεία.
Επίσης να
τσεκάρετε
περιοδικά τη
λίστα του
υπουργείου για
τα πρόστιμα
στα πρατήρια
βενζίνης για
να προστατεύσετε
το αυτοκίνητο
και την τσέπη
σας
http://www.ypan.gr/flash_fuel/kafsima/PROSTIMA.htm
Φυσικά τη
λίστα με τα πιο
φτηνά πρατήρια
ανά περιοχή
την ξέρετε ήδη.
http://www.ypan.gr/323_cms.htm
http://www.gasprice.gr/main/welcome.asp
ΤΟ ΝΕΟ
ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΣΤΑ ΑΕΙ -ΤΕΙ
ΤΑ
ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ
ΠΕΔΙΩΝ, ΟΙ ΝΕΟΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΚΑΙ Η
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ
ΜΟΡΙΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
ΤΑ ΔΕΚΑ
ΒΑΣΙΚΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΝΕΟΥ
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ
ΑΕΙ - ΤΕΙ |
ΕΞΙ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΓΕΝΙΚΟΣ
ΒΑΘΜΟΣ
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ
ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ |
ΑΛΛΑΓΕΣ
ΣΤΟΥΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ |
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ
ΣΤΗ Β΄ ΤΑΞΗ
ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΙ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ |
ΑΝΩΤΑΤΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΟ
ΟΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ |
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ ΟΛΑ
ΤΑ
ΠΕΔΙΑ |
ΕΒΔΟΜΟ
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙ
ΑΡΧΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΘΕΩΡΙΑΣ |
Aπό τη νέα
σχολική χρονιά
2005-2006 οι μαθητές θα
αντιμετωπίσουν
ένα νέο
σύστημα
πανελλαδικών
εξετάσεων εισαγωγής
στην
τριτοβάθμια
εκπαίδευση, με
έξι εξεταζόμενα
μαθήματα, με
περιορισμούς
στην επιλογή
των
Επιστημονικών
Πεδίων και με
καθοριστικό
παράγοντα την
ύπαρξη βαθμολογικού
ορίου
εισαγωγής στο
μισό του
άριστα (10 με άριστα
το 20 για το
γενικό βαθμό
πρόσβασης ή 10.000
μονάδες στο
τέλειο των 20.000
μονάδων).
Πρόκειται για
ένα μεταβατικό
σύστημα, το
οποίο, όμως, θα
ισχύσει, όπως
όλα δείχνουν,
για τους 240.000
μαθητές οι
οποίοι τον
Σεπτέμβριο που
μας έρχεται θα
βρίσκονται
στις τρεις τάξεις
του Λυκείου.
Οι μαθητές που
θα φοιτήσουν
τη νέα σχολική
χρονιά στην Γ΄
τάξη του
Ενιαίου Λυκείου
θα δώσουν
Πανελλήνιες
Eξετάσεις σε 6
μαθήματα (από 9
που
εξετάζονται
σήμερα),
προκειμένου να
εισαχθούν στην
τριτοβάθμια
εκπαίδευση.
Βεβαίως οι
μαθητές της Γ’
τάξης λυκείου
θα
παρακολουθούν
υποχρεωτικά
πέραν των έξι (6)
πανελληνίως
εξεταζόμενων
μαθημάτων και
άλλα μαθήματα
που
προβλέπονται
από το Ωρολόγιο
Πρόγραμμα στα
οποία θα
εξετάζονται
ενδοσχολικά.
Συγκεκριμένα
οι μαθητές της
Γ΄ τάξης του
Ενιαίου Λυκείου
που θα
επιλέξουν την
Θεωρητική
Κατεύθυνση θα
εξεταστούν
πανελλαδικώς
στην Iστορία,
στα Aρχαία
Eλληνικά
Kείμενα, στα
Λατινικά, στη
Nεοελληνική
Λογοτεχνία,
στη
Nεοελληνική
Γλώσσα και σε
ένα έκτο
μάθημα που θα
επιλέγουν οι
ίδιοι οι
μαθητές
ανάμεσα στα πρώην
μαθήματα
Γενικής
Παιδείας που
θα παρακολουθούν
στη διάρκεια
του έτους
(Iστορία - Φυσική -
Bιολογία - Mαθηματικά
και Στοιχεία
Στατιστικής).
Όσοι επιλέξουν
την Θετική
Κατεύθυνση θα
εξεταστούν
πανελλαδικώς
στα Mαθηματικά,
στη Φυσική, στη
Xημεία, στη Bιολογία,
στη
Nεοελληνική
Γλώσσα και σε
ένα έκτο μάθημα
που θα
επιλέγουν οι
ίδιοι οι
μαθητές
ανάμεσα στα
πρώην μαθήματα
Γενικής
Παιδείας που
θα
παρακολουθούν στη
διάρκεια του
έτους (Φυσική –
Bιολογία - Mαθηματικά και
Στοιχεία
Στατιστικής - Iστορία). Τέλος,
όσοι επιλέξουν
την
Τεχνολογική
Κατεύθυνση θα
εξεταστούν
πανελλαδικώς
στα Mαθηματικά,
στη Φυσική,
στην Aνάπτυξη
Eφαρμογών σε
Προγραμμματιστικό
Περιβάλλον,
στις Aρχές
Oργάνωσης και
Διοίκησης
Eπιχειρήσεων
(τα σημερινά
μαθήματα
κατεύθυνσης),
στη
Nεοελληνική
Γλώσσα και σε
ένα έκτο
μάθημα που θα
επιλέγουν οι
ίδιοι οι
μαθητές
ανάμεσα στα
πρώην μαθήματα
Γενικής Παιδείας
που θα
παρακολουθούν
στη διάρκεια
του έτους (Mαθηματικά
και Στοιχεία
Στατιστικής -
Φυσική – Iστορία -
Bιολογία).
Οι μαθητές
όλων των
κατευθύνσεων
που επιλέγουν
ως δεύτερο
πεδίο το 5ο
(Επιστήμες
Οικονομίας και
Διοίκησης) από
τα μαθήματα
γενικής
παιδείας ως δεύτερο
μάθημα
επιλέγουν τα
Μαθηματικά και
Στοιχεία
Στατιστικής
και
εξετάζονται
υποχρεωτικά, επιπλέον
των έξι
μαθημάτων, και
στο μάθημα
επιλογής Αρχές
Οικονομικής
Θεωρίας.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ * |
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ |
|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ |
ΘΕΤΙΚΗ |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ |
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
ΚΥΚΛΟΙ |
ΝΕΟΤΕΡΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ |
ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
& ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
& ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ |
ΙΣΤΟΡΙΑ |
ΦΥΣΙΚΗ |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ |
ΧΗΜΕΙΑ |
ΦΥΣΙΚΗ |
ΦΥΣΙΚΗ |
ΦΥΣΙΚΗ |
ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ |
ΧΗΜΕΙΑ –
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ |
|
|
|
ΑΡΧΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
* Οι μαθητές
όλων των
κατευθύνσεων
που επιλέγουν
το 5ο επιστημονικό
πεδίο
(Επιστήμες
Οικονομίας
και Διοίκησης) εξετάζονται
υποχρεωτικά,
επιπλέον των
έξι μαθημάτων,
και στο μάθημα
(επιλογής) ΑΡΧΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΘΕΩΡΙΑΣ. |
ΟΙ
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ
ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ
ΠΕΔΙΩΝ
Η μείωση του
αριθμού των
πανελλαδικώς
εξεταζομένων
μαθημάτων από
εννέα (9) σε έξι (6),
έχει ως
επακόλουθο τον
περιορισμό των
επιλογών εισαγωγής
που έχουν στη
διάθεσή τους
οι υποψήφιοι. Με
τη νέα ρύθμιση
οι μαθητές
κάθε
κατεύθυνσης
έχουν τη
δυνατότητα να
επιλέξουν
μέχρι δύο
επιστημονικά
πεδία, ως εξής:
Αν οι μαθητές
επιλέξουν ένα
μόνο
επιστημονικό
πεδίο, τότε
έχουν τη
δυνατότητα να
επιλέξουν
οποιοδήποτε
από τα πέντε
πεδία.
Αν, όμως,
επιλέξουν δύο
επιστημονικά
πεδία, τότε το
ένα
τουλάχιστον θα
έχει ως
μαθήματα
αυξημένης βαρύτητας
τα μαθήματα
της
κατεύθυνσης
που
παρακολούθησαν
και στο άλλο πεδίο
το 2ο μάθημα
γενικής
παιδείας, που
θα επιλέξουν,
θα είναι
υποχρεωτικά το
ίδιο και για τα
δύο επιλεγέντα
πεδία.
Η επιλογή του
6ου μαθήματος
(Γενικής
Παιδείας) θα γίνεται
με βάση τα
επιστημονικά
πεδία που θα
επιλέξει ο
μαθητής. Έτσι
οι δυνατότητες
επιλογής του
6ου
πανελλαδικώς
εξεταζόμενου
μαθήματος
επιλογής για
τους μαθητές
της κάθε
κατεύθυνσης θα
είναι οι εξής:
Οι μαθητές της
Θεωρητικής
Κατεύθυνσης
που θέλουν να
δηλώσουν εκτός
από το 1ο και το:
2ο ή 4ο
Επιστημονικό
Πεδίο, θα
πρέπει να
επιλέξουν τα Mαθηματικά
& Στοιχεία
Στατιστικής.
3ο Επιστ. Πεδίο,
θα πρέπει να
επιλέξουν τη
Βιολογία.
5ο Επιστ. Πεδίο,
θα πρέπει να
επιλέξουν τα
Mαθηματικά &
Στοιχεία
Στατιστικής
και τις Αρχές
Οικ. Θεωρίας (ως
7ο πανελλαδικώς
εξεταζόμενο
μάθημα).
Οι μαθητές της
Θετικής
Κατεύθυνσης
που θέλουν να δηλώσουν:
Το 2ο και το 4ο
Επιστημονικό
Πεδίο ή το 2ο και
το 3ο Επιστημονικό
Πεδίο ή το 3ο και
το 4ο
Επιστημονικό
Πεδίο μπορούν
να επιλέξουν
οποιοδήποτε
πανελλαδικώς
εξεταζόμενο
μάθημα Γενικής
Παιδείας
επιθυμούν.
Εάν δηλώσουν
ένα εκ των 2ου, 3ου
ή 4ου
Επιστημονικό
Πεδίο και το 1ο
Επιστημονικό
Πεδίο, θα
πρέπει να επιλέξουν
την Ιστορία.
Εάν δηλώσουν
ένα εκ των 2ου, 3ου
ή 4ου
Επιστημονικό
Πεδίο και το 5ο
Επιστημονικό
Πεδίο, θα
πρέπει να
επιλέξουν τα
Mαθηματικά &
Στοιχεία
Στατιστικής και
τις Αρχές
Οικονομικής
Θεωρίας (ως 7ο
πανελλαδικώς
εξεταζόμενο
μάθημα).
Οι μαθητές της
Τεχνολογικής
Κατεύθυνσης
(και των δύο
Κύκλων) που
θέλουν να
δηλώσουν:
Το 2ο και το 4ο
Επιστημονικό
Πεδίο μπορούν
να επιλέξουν
οποιοδήποτε
πανελλαδικώς
εξεταζόμενο
μάθημα Γενικής
Παιδείας
επιθυμούν.
Ένα εκ των 2ου ή
4ου
Επιστημονικό
Πεδίο και το 1ο
Επιστημονικό
Πεδίο, θα
πρέπει να
επιλέξουν την
Ιστορία.
Ένα εκ των 2ου ή
4ου
Επιστημονικό
Πεδίο και το 3ο
Επιστημονικό
Πεδίο, θα
πρέπει να
επιλέξουν τη
Βιολογία.
Ένα εκ των 2ου ή
4ου
Επιστημονικό
Πεδίο και το 5ο
Επιστημονικό
Πεδίο, θα
πρέπει να
επιλέξουν τα
Mαθηματικά &
Στοιχεία
Στατιστικής
και τις Αρχές
Οικ. Θεωρίας (ως
7ο
πανελλαδικώς
εξεταζόμενο
μάθημα).
ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ
ΠΕΔΙΩΝ
Tο «κλειδί» για
τον υποψήφιο
είναι (εάν
θέλει να διευρύνει
τις
πιθανότητες
επιτυχίας,
δηλώνοντας σχολές
από 2
Επιστημονικά
Πεδία, και όχι
μόνο από ένα) να
επιλέξει
ταυτόχρονα
τόσο την
κατεύθυνση όσο
και τα πεδία
των σχολών που
θα δηλώσει. Kαι
αυτό διότι:
- Oποια
κατεύθυνση και
εάν επιλέξει ο
υποψήφιος, θα δώσει
τα 5
προκαθορισμένα
μαθήματα. Tο
έκτο μάθημα-«μπαλαντέρ»
(θα το επιλέξει
από 4 μαθήματα Γ.
Π.) θα τον οδηγεί
και σε
συγκεκριμένο
επιστημονικό
πεδίο.
Για
παράδειγμα: Oι
υποψήφιοι της
Θεωρητικής
Kατεύθυνσης θα
εξετασθούν σε
Aρχαία, Iστορία,
Nεοελληνική
Λογοτεχνία και
Λατινικά (τα 4
σημερινά
μαθήματα κατεύθυνσης)
και τη
Nεοελληνική
Γλώσσα. Eάν ο
υποψήφιος
επιλέξει
Mαθηματικά θα
μπορεί να
δηλώσει -εκτός
από το 1ο
Επιστημονικό
Πεδίο (Nομικές,
Φιλολογίες,
Παιδαγωγικά, MME)-
και το 2ο
Επιστημονικό
Πεδίο
(Φυσικομαθηματικές),
το 4ο
(τεχνολογικές
Eπιστήμες) και
το 5ο
Επιστημονικό
Πεδίο
(Oικονομικά). Eάν
επιλέξει
Bιολογία θα
δηλώσει το 3ο
πεδίο (Iατρικές).
Tέλος,
οι υποψήφιοι
όλων των
κατευθύνσεων
που επιλέγουν
το 5ο
Επιστημονικό
Πεδίο
εξετάζονται
υποχρεωτικά,
επιπλέον των
έξι μαθημάτων,
και στο μάθημα
επιλογής των
Aρχών
Oικονομικής
Θεωρίας.
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ &
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ
ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΜΕ
ΤΟΥΣ
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ
ΠΕΔΙΑ |
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ |
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ |
ΘΕΤΙΚΗ |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ |
ΚΥΚΛΟΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
ΚΥΚΛΟΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ |
1ο |
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ,
ΝΟΜΙΚΕΣ &
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ |
1. ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ (1,3)
2. ΙΣΤΟΡΙΑ
(0,7)
3. ΝΕΟΕΛ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΧΗΜΕΙΑ
4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΧΗΜΕΙΑ -
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5. Νεοελ.
Γλώσσα (Γ.Π.) (0,9)
6. Νεότ. Ελλ.
Ιστορία (Γ.Π.) (0,4) |
5. Νεοελ.
Γλώσσα (Γ.Π.) (0,9)
6. Νεότ. Ελλ.
Ιστορία (Γ.Π.) (0,4) |
5. Νεοελ.
Γλώσσα (Γ.Π.) (0,9)
6. Νεότ. Ελλ.
Ιστορία (Γ.Π.) (0,4) |
2ο |
ΘΕΤΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ |
1.
ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
2. ΙΣΤΟΡΙΑ
3. ΝΕΟΕΛ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3)
2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7)
3. ΧΗΜΕΙΑ
4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3)
2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7)
3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3)
2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7)
3. ΧΗΜΕΙΑ -
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
5.
Μαθ/κά-Στατ/κή
(Γ.Π.) (0,9)
6. Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.) (0,4) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
3ο |
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΥΓΕΙΑΣ |
1.
ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
2. ΙΣΤΟΡΙΑ
3. ΝΕΟΕΛ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΧΗΜΕΙΑ (0,7)
4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (1,3) |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
5. Βιολογία
(Γ.Π.) (0,9)
6. Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.) (0,4) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5. Βιολογία
(Γ.Π.) (0,9)
6. Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.) (0,4) |
5. Βιολογία
(Γ.Π.) (0,9)
6. Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.) (0,4) |
4ο |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ |
1.
ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
2. ΙΣΤΟΡΙΑ
3. ΝΕΟΕΛ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3)
2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7)
3. ΧΗΜΕΙΑ
4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3)
2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7)
3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3)
2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7)
3. ΧΗΜΕΙΑ -
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
5.
Μαθ/κά-Στατ/κή
(Γ.Π.) (0,9)
6. Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.) (0,4) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Ελεύθερη
Επιλογή (Γ.Π.) |
5ο |
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
1.
ΑΡΧΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
2. ΙΣΤΟΡΙΑ
3. ΝΕΟΕΛ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΧΗΜΕΙΑ
4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
2. ΦΥΣΙΚΗ
3. ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Αρχές
Οικ. Θεωρίας (Ε)
(1,3)
7. Μαθ/κά-Στατ/κή
(Γ.Π.) (0,7) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Αρχές
Οικ. Θεωρίας (Ε)
(1,3)
7. Μαθ/κά-Στατ/κή
(Γ.Π.) (0,7) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Αρχές
Οικ. Θεωρίας (Ε)
(1,3)
7. Μαθ/κά-Στατ/κή
(Γ.Π.) (0,7) |
5.
Νεοελ. Γλώσσα
(Γ.Π.)
6. Αρχές
Οικ. Θεωρίας (Ε)
(1,3)
7. Μαθ/κά-Στατ/κή
(Γ.Π.) (0,7) |
Σημείωση: Με πράσινο χρώμα
σημειώνονται
τα αυξημένης
βαρύτητας
μαθήματα
Κατεύθυνσης.
Με μπλε χρώμα
σημειώνονται
τα αυξημένης
βαρύτητας μαθήματα
Γενικής
Παιδείας τα
οποία
αντικαθιστούν
τα αυξημένης
βαρύτητας
μαθήματα
Κατεύθυνσης. |
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ
ΜΟΝΑΔΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Η εισαγωγή
στην
τριτοβάθμια
εκπαίδευση
εξαρτάται από
το Βαθμό
Πρόσβασης των
έξι μαθημάτων
της Γ΄ τάξης
που
εξετάζονται σε
πανελλαδικό
επίπεδο. Ο
Βαθμός
Πρόσβασης κάθε
μαθήματος για
τους μαθητές
της Γ΄ τάξης
προκύπτει ως
εξής:
Βαθμός
Πρόσβασης= (Γραπτός
βαθμός) Χ 0,7 + (προφορικός βαθμός)
Χ 0,3
Αυτό σημαίνει
ότι ο
προφορικός
βαθμός
συμμετέχει
μόνο κατά 30% στη
διαμόρφωση του
βαθμού
πρόσβασης κάθε
μαθήματος.
Επιπλέον η
βαρύτητά του
είναι ακόμη
μικρότερη αφού
προσαρμόζεται
στον γραπτό
βαθμό ως εξής:
Αν η διαφορά
μεταξύ του
γραπτού και
του προφορικού
βαθμού είναι
μεγαλύτερη από
δύο (2) μονάδες
τότε μειώνεται
ή αυξάνεται ο
προφορικός βαθμός
, ώστε να
διαφέρει από
τον γραπτό
κατά δύο μονάδες.
Ο Γενικός
Βαθμός
Πρόσβασης
διαμορφώνεται
κατά 100% από το
Βαθμό
Πρόσβασης των
πανελλαδικώς
εξεταζομένων
μαθημάτων της
Γ΄ Τάξης.
Ο συνολικός
αυτός αριθμός
των μορίων
προκύπτει:
Α) Από τον
Γενικό Βαθμό
Πρόσβασης (Γ.Β.Π.)
των μαθημάτων
που
εξετάζονται σε
εθνικό επίπεδο
πολλαπλασιαζόμενο
με συντελεστή 8,
και
Β) Από το βαθμό
του 1ου
μαθήματος
αυξημένης
βαρύτητας επί 1,3
και του
δεύτερου επί 0,7.
Αν τα μαθήματα
αυτά
αντικατασταθούν
από μαθήματα
Γενικής Παιδείας,
τότε το πρώτο
πολλαπλασιάζεται
με συντελεστή 0,9
και το δεύτερο
με 0,4.
Ο συνολικός
αριθμός των
μορίων
πολλαπλασιάζετε
επί 100.
Αλήθειες και ψέματα της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας.
· Σχολείο και Φροντιστήριο: Πεδία στείρου ανταγωνισμού ή δημιουργικής συνεργασίας;
· Ο ρόλος και η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
Είναι γνωστή και (συνήθως υποκριτικά, σπανίως με ειλικρίνεια), ξορκίζεται από τους πάντες η κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με κύριο συστατικό την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο φορέων εκπαίδευσης, οι οποίοι απορροφούν τη μερίδα του λέοντος, από τον ημερήσιο χρόνο των μαθητών. Ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μαθητικής ηλικίας ή γεωγραφικής περιοχής, τα οποία επηρεάζουν το βαθμό και τα συμπτώματα του φαινομένου, ο γενικός κανόνας είναι ότι, δημόσια σχολεία και ιδιωτικά φροντιστήρια, λειτουργούν σε ένα καθεστώς έντονου, άκριτου και, γι αυτό ακριβώς, παράλογου ανταγωνισμού(4). Αυτή η πραγματικότητα αποβαίνει από απλώς ενοχλητική μέχρι καταστροφική, όχι μόνο για τους δύο εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά, κυρίως, για αυτούς που και οι δύο χώροι (ισχυρίζονται ότι) νοιάζονται και φροντίζουν: Τον ίδιο το μαθητή και τους γονείς του. Και το χειρότερο είναι ότι, αυτή η κατάσταση που βασανίζει ποικιλοτρόπως μαθητές και γονείς, στερείται κάθε λογικής βάσης, είναι εντελώς αναίτια και απολύτως περιττή, ένα ακόμα άσχημο αποτέλεσμα της (Εθνικής μας;) αδυναμίας – ανικανότητας να συζητήσουμε για αυτά που μας απασχολούν και να συμφωνήσουμε στα βασικά, στα ουσιώδη και στα προφανή…
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι δεν νοείται εκπαιδευτικό σύστημα, δεν νοείται σχολείο, χωρίς αξιολόγηση των μαθητών (και όχι μόνο των μαθητών…). Είναι επίσης αυτονόητο, ότι η προαγωγή των μαθητών από τη μια τάξη στην άλλη, πρέπει να συνοδεύεται και να επιβεβαιώνεται από μια εξεταστική διαδικασία. Πολύ περισσότερο, η μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν μπορεί, παρά να προαπαιτεί μια στοιχειώδη εξειδίκευση και να γίνεται μέσω μιας διερευνητικής, αξιοκρατικής και αδιάβλητης επιλογής. Είναι, τέλος, σαφές, επισήμως (πλέον) αναγνωρισμένο και πανθομολογούμενο, ότι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο σύνολό τους, απαιτούν και χρειάζονται φροντιστηριακό μάθημα. Οι μαθητικές ανάγκες, σε συνδυασμό με την – ως τώρα – άκαμπτη και άλογη στάση του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στα ιδιωτικά φροντιστήρια, υποχρεώνουν τους πάντες (καθηγητές σχολείων, καθηγητές φροντιστηρίων, μαθητές και γονείς), να σπαταλούν χρόνο, ενέργεια και χρήμα, χωρίς (δυστυχώς) να απολαμβάνουν αντίστοιχο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Ο καθηγητής του σχολείου λειτουργεί ανεξάρτητα από τον καθηγητή του φροντιστηρίου, χωρίς ενημέρωση ή συντονισμό, με αποτέλεσμα και οι δύο να υποβαθμίζουν τη διδασκαλία τους με ανούσιες και χρονοβόρες αλληλοεπικαλύψεις. Και οι μαθητές, ανάμεσα σε ασυντόνιστες (και συχνά ασύμβατες ή συγκρουόμενες) διδακτικές μεθόδους, προσπαθούν να διακρίνουν το σημαντικό από το ασήμαντο, το ουσιαστικό από το επουσιώδες, να ισορροπήσουν ανάμεσα στις ετερογενής καθηγητικές απαιτήσεις και να βρουν το χρόνο που τους χρειάζεται, για να διεκδικήσουν τη γνώση που επιθυμούν και μπορούν να αποκτήσουν.
Με καθαρά εκπαιδευτικά κριτήρια, τίποτα δεν εμποδίζει τους καθηγητές των σχολείων και των φροντιστηρίων να συνεργαστούν (σε επιστημονικό, διδακτικό και παιδαγωγικό επίπεδο) προς όφελος των κοινών τους μαθητών. Τίποτα δεν εμποδίζει το σχολείο και το φροντιστήριο να λειτουργήσουν συμπληρωματικά, μεγιστοποιώντας τις θετικές επιδράσεις του έργου τους, ανεβάζοντας κατακόρυφα το επίπεδο των μαθητών τους. Τίποτα δεν εμποδίζει την εκπαιδευτική κοινότητα να κάνει το καλύτερο δυνατό για τους Έλληνες μαθητές. Τίποτα, εκτός από μια αναίτια κι ακατανόητη δειλία, η οποία μας καταδικάζει να κρυβόμαστε πίσω από θέσεις ανάρμοστες για σύγχρονους πολίτες ή πολιτικούς και άξιους δασκάλους. Τίποτα, πέρα από μια ανάξια κι απαράδεκτη εμμονή στα πολιτικά, επαγγελματικά ή συνδικαλιστικά μας σύνδρομα…
Τα τελευταία χρόνια, ο όγκος της απαιτούμενης – και κατά συνέπεια παρεχόμενης – γνώσης έχει γίνει τεράστιος. Αντίστοιχο είναι το μέγεθος της διδακτέας ύλης, αντίστοιχες και οι μαθητικές – μαθησιακές ανάγκες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η εκπαίδευση είναι το μεγάλο ζητούμενο των πιο προηγμένων κοινωνιών του πλανήτη. Δεν έχουμε το δικαίωμα να αδιαφορούμε ή να εθελοτυφλούμε, σκυμμένοι πάνω από φτηνούς υπολογισμούς προσωπικών, συντεχνιακών ή κομματικών επιδιώξεων. Οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε όλο το εκπαιδευτικό μας δυναμικό, οφείλουμε να θέσουμε στη διάθεση των παιδιών μας κάθε καλό δάσκαλο που αυτός ο τόπος διαθέτει. Αν κάτι τέτοιο δεν συμβεί, οι επιπτώσεις θα είναι εξαιρετικά δυσάρεστες, για ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία. Και κολοσσιαίες ευθύνες θα βαραίνουν, όχι μόνο αυτούς που σχεδιάζουν ή υλοποιούν τις πολιτικές αποφάσεις, αλλά και όλους όσους επιθυμούν να λέγονται δάσκαλοι…
Σε ένα χώρο τόσο ευαίσθητο και δύσκολο όπως είναι ο χώρος της εκπαίδευσης, οι επιβαλλόμενες κινήσεις δεν είναι καθόλου εύκολες. Πολύ συχνά, η εξέλιξη ξεπερνά σε ταχύτητα τους πολιτικούς σχεδιασμούς, με συνέπεια το τελικό αποτέλεσμα των θεσμικών παρεμβάσεων να φαντάζει από ανεπαρκές μέχρι ασήμαντο, αδικώντας τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι έχουν γίνει τεράστια βήματα προόδου. Με τις προσπάθειες όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων και των αντίστοιχων Υπουργών Παιδείας, το σχολείο των σημερινών εφήβων, απέχει πολύ από το σχολείο των γονιών τους. Οι (απολύτως δικαιολογημένες) απαιτήσεις όλων μας για συνεχή και ουσιαστική βελτίωση, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μας οδηγούν στην ανέξοδη και υποτιμητική κριτική του «τίποτα δεν γίνεται». Αυτό, εκτός από άδικο ψέμα, είναι μικρόψυχη και ελάχιστα δημιουργική τοποθέτηση, σε ένα τομέα δράσης που απαιτεί ειλικρίνεια και γνώση, ρεαλισμό και φαντασία, γενναιότητα και συνθετική ικανότητα στο μέγιστο βαθμό.
Παρόλα αυτά, παρά την μεγάλη πρόοδο σε καίριους και αποφασιστικούς τομείς, ο τρόπος με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει (ακόμα) τους Έλληνες εκπαιδευτικούς - φροντιστές, θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο η μεσαιωνική εκκλησία αντιμετώπιζε τους «αιρετικούς» της εποχής… Αυτή ακριβώς η αντιμετώπιση, εκτός του ότι δημιουργεί προβλήματα σε καθηγητές, μαθητές και γονείς, τελικά υποβαθμίζει τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο σύνολό τους. Από το 1999, το φροντιστηριακό μάθημα θεσμοθετήθηκε (και πάρα πολύ σωστά), από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, μέσω της «ενισχυτικής διδασκαλίας» και της «πρόσθετης διδακτικής στήριξης». Αυτό, από μόνο του, ήταν – και εξακολουθεί να είναι – ένα τεράστιο βήμα, προς δυο κατευθύνσεις: Αφ` ενός μεν αναγνωρίστηκε η αναγκαιότητα, η λειτουργικότητα και η προσφορά της φροντιστηριακής διδασκαλίας (μέχρι τότε, η Ελληνική κοινωνία άκουγε μονότονα και με περισσή υποκρισία από όλα τα «επίσημα χείλη», ότι «δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης φροντιστηρίων»(5)), αφ` ετέρου δε, δόθηκε στην Ελληνική οικογένεια η δυνατότητα να δεχθεί εκπαιδευτικές υπηρεσίες, με προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όμως, όταν μιλάμε για παιδεία και εκπαίδευση, το «καλό» δεν είναι πάντα αρκετό. Είναι εύλογο και προφανές, πιστεύουμε, ότι οι μαθητές, οι γονείς αλλά και το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, επιθυμεί να στελεχώνει τις υπηρεσίες του με τους καλύτερους. Η διδακτική πράξη, είναι διαδικασία της οποίας τα οφέλη είναι ευθέως ανάλογα της ποιότητας του διδάσκοντα. Δάσκαλοι και καθηγητές επιστημονικά ανεπαρκείς, κουρασμένοι ή βαριεστημένοι, δεν έχουν θέση στην αίθουσα διδασκαλίας. Κι αν κάποιος επιβάλλει την παρουσία τους εκεί, τότε η αίθουσα, ανεξάρτητα από το πλήθος των «παρόντων», θα μείνει κατ` ουσία άδεια, χωρίς ενεργούς και συμμετέχοντες μαθητές(6)…
Είναι αλήθεια πως μια πολιτισμένη κοινωνία, δεν μπορεί να αφήνει τα πάντα να ρυθμίζονται από τους νόμους της αγοράς. Ειδικότερα σε ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση, κάτι τέτοιο θα ήταν ολέθριο λάθος. Αντίστοιχης βαρύτητας όμως, είναι το λάθος που γίνεται όταν αδιαφορούμε εντελώς για τις ενδείξεις που έχουμε από την εφαρμογή των νόμων της προσφοράς και της ζήτησης. Δεκαετίες τώρα, τα ιδιωτικά φροντιστήρια δέχονται ανηλεή πόλεμο από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Εις βάρος τους έχουν χυθεί τόνοι μελάνης, έχουν ειπωθεί χιλιάδες λέξεις, έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί πανάκριβες δυσφημιστικές εκστρατείες(7). Και όμως, σε πείσμα όλων αυτών, τα φροντιστήρια εξακολουθούν να υπάρχουν και να λειτουργούν. Γιατί άραγε; Γιατί εξακολουθούν να υφίστανται ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί, για τους οποίους η επίσημη και αρμόδια κρατική αρχή διαβεβαιώνει – και, μάταια, προσπαθεί να πείσει – ότι «είναι περιττοί»; Η απάντηση είναι τόσο προφανής, που πρέπει να είναι κανείς πολύ κακοπροαίρετος, για να μην την αντιλαμβάνεται: Τα φροντιστήρια εξειδικεύουν τους μαθητές και τους προετοιμάζουν για τις εξετάσεις, καλύτερα από το σχολείο. Η δομή τους, η λογική τους, οι καθηγητές τους, όλα συντείνουν και συμβάλλουν ώστε να κάνουν αυτή τη συγκεκριμένη δουλειά, με τον πιο άμεσο, σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο. Ωστόσο, όσο κακοπροαίρετος πρέπει να είναι κανείς για να μην παραδέχεται την υπεροχή του φροντιστηρίου έναντι του σχολείου σε ό,τι έχει να κάνει με εξειδίκευση και προετοιμασία για εξετάσεις, άλλο τόσο αδαής και επικίνδυνος για την εκπαίδευση είναι αυτός που νομίζει ότι η μόνη ή σημαντικότερη δουλειά του σχολείου είναι τα… διαγωνίσματα. Από το σχολείο, κυρίως, ζητάμε να παρέχει στα παιδιά μας κοινωνικοποίηση, παιδεία, αγωγή, ηθική και πνευματική καλλιέργεια. Όταν έρθει η ώρα των εξετάσεων, όταν έρθει η ώρα της απαραίτητης εξειδίκευσης των επιλογών και της αξιολόγησης, τότε μπορούμε να ζητήσουμε από το ευέλικτο και προσαρμοσμένο σ` αυτόν ακριβώς το σκοπό φροντιστήριο, να προετοιμάσει τους εφήβους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που (μόνο) αυτό γνωρίζει. Το σχολείο και το φροντιστήριο, είναι δυο εκπαιδευτικοί οργανισμοί, με διαφορετική υποδομή και φιλοσοφία, δύο φορείς εκπαίδευσης με διαφορετικούς αλλά συμπληρωματικούς στόχους. Αρκεί μια ματιά στους ορισμούς των αντίστοιχων λέξεων(8), για να συνειδητοποιήσει κανείς την αλήθεια. Εξάλλου, το συνεργατικό μοντέλο σχολείου – φροντιστηρίου που, πολύ σύντομα και πολύ σχηματικά, περιγράφεται στις προηγούμενες γραμμές, παρά τα ψεύδη που τόσα χρόνια ακούγονται κατά κόρο από άσχετους «ειδικούς», δεν είναι καθόλου, μα καθόλου, Ελληνική πρωτοτυπία. Κάθε άλλο(9)…
Το θέμα λοιπόν δεν είναι αν θέλουμε ή δεν θέλουμε καλά σχολεία, απαλλαγμένα από το βάρος των εξειδικευμένων εξετάσεων. Το θέμα δεν είναι ούτε αν θέλουμε ή δεν θέλουμε το καλύτερο φροντιστηριακό μάθημα, την ώρα που το επιθυμούμε και στο υψηλό επίπεδο που το χρειαζόμαστε. Το θέμα είναι πώς θα καταφέρουμε να τα έχουμε και τα δύο σε κορυφαία ποιότητα και, φυσικά, ποιος θα πληρώσει γι αυτό… Σε αυτό το κομβικό σημείο, η Ελληνική πολιτεία έχει τη δυνατότητα να καινοτομήσει, δημιουργώντας ένα εκπαιδευτικό μοντέλο, όχι μόνο δημόσιο και δωρεάν, αλλά, ταυτόχρονα, σύγχρονο και αποτελεσματικό. Η (όποια) Ελληνική κυβέρνηση, έχει τη δυνατότητα. Ο χρόνος θα δείξει, ποιοι εμπνευσμένοι πολιτικοί ηγέτες θα έχουν τη βούληση και την τόλμη.
|