Οι Αμίνες της Ζωής!

 

 

Το να τρώμε λίγο και από όλα φαίνεται να είναι ο χρυσός κανόνας που προσπαθεί να εφαρμόσει η πλειοψηφία του κόσμου.

Κυριαρχεί η αντίληψη ότι δεν υπάρχουν κακές τροφές, παρά μόνο τροφές που θα πρέπει να καταναλώνουμε περιορισμένα.

Η αλήθεια όμως είναι ότι υπάρχουν κάποιες τροφές που έχουν μηδενική θρεπτική αξία ενώ παράλληλα εμφανίζουν υψηλό βαθμό τοξικότητας για το σώμα.

Δεν έχει νόημα να καταπιέζουμε τον εαυτό μας να μην τρώει κάποια πράγματα.

Πρέπει να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που μας κάνει να νοιώθουμε πραγματικά καλά, να το παρατηρήσουμε ότι αυτό συμβαίνει και να το αποζητάμε ευχάριστα.

Για να συμβεί αυτό είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε βασικές έννοιες, τι σημαίνει βιταμίνη, τι είναι οι πρωτεΐνες κ.ο.κ.  

Γιατί τρώμε;

Ας εξετάσουμε το λόγο για τον οποίο τρώμε.

Πολλοί θα απαντήσουν σε αυτή την ερώτηση γιατί πεινάμε, γιατί μας αρέσει το φαγητό, γιατί γουργουρίζει το στομάχι μας, γιατί ήρθε η ώρα του φαγητού, για να πάρουμε ενέργεια και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Ο πραγματικός όμως λόγος που τρώμε είναι για να καλύψουμε τις ανάγκες που έχει το σώμα μας σε θρεπτικά συστατικά για την σωστή λειτουργία και επιβίωση του.

Το ανθρώπινο σώμα είναι μια μηχανή που καίει άνθρακα παρουσία οξυγόνου.

Για να υπάρξουν όμως αποτελεσματικές καύσεις και παραγωγή ενέργειας είναι αναγκαία η παρουσία ενός μεγάλου αριθμού μικρο-συστατικών που λειτουργούν ως υπόστρωμα (βάση), καταλύτες κλπ. 

Η τροφή μας έχει σκοπό να  εκπληρώσει τρεις βασικές λειτουργίες:

-  Να λειτουργήσει ως πηγή ενέργειας
-  Να λειτουργήσει ως δομικό συστατικό
-  Να παρέχει στο σώμα εκείνα τα συστατικά που χρειάζονται 
   για να επιτελέσει τις δύο προηγούμενες λειτουργίες.

Ας δούμε τώρα ποιες τροφές εκπληρώνουν ποιες λειτουργίες.

Λίπη

Τα λίπη είναι ουσίες που συμμετέχουν σε δύο λειτουργίες.

- Παρέχουν μια σταθερή πηγή ενέργειας στο σώμα.
- Είναι επίσης και δομικό συστατικό των κυττάρων μας και για την παραγωγή 
  σημαντικών ορμονών όπως η τεστοστερόνη, τα οιστρογόνα κ.ά. Το 70% του
  εγκεφάλου μας και του νευρικού μας συστήματος αποτελείται από λίπος (μυελίνη).

Τα λίπη μπορεί να είναι:

Α) ζωικής προέλευσης: βούτυρο, τυριά, ιχθυέλαια, λαρδί (λίπος από γουρούνια) κ.ά.

Β) φυτικής προέλευσης: λάδι ελιάς, φυστικοβούτυρο, ηλιέλαιο, μαργαρίνες, κ.ά.

Πρωτεΐνες

Οι πρωτεΐνες είναι ουσίες που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο ως δομικά συστατικά. Είναι απαραίτητες για να φτιάξει το σώμα μας ισχυρά κόκαλα, δυνατούς μύες, δέρμα κλπ

Πρωτεΐνες βρίσκουμε στα αυγά, στο κρέας, στο ψάρι, στο κοτόπουλο, στους ξηρούς καρπούς κ.ά.
Οι τροφές που έχουν μεγάλο ποσοστό πρωτεϊνών και απαραίτητων αμινοξέων ονομάζονται γι αυτό το λόγο υψηλής διατροφικής αξίας.  

Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες έχουν ως βασική χρησιμότητα την άμεση απόδοση ενέργειας.

Μπορούν να μας δώσουν μεγάλη ενέργεια για λίγα όμως δευτερόλεπτα (4-5 δευτερόλεπτα). Ότι περισσεύει από αυτή την καύση αποθηκεύεται με τη μορφή λίπους.

Γι αυτό το λόγο η μεγάλη κατανάλωση υδατανθράκων θεωρείται ως ο βασικός υπαίτιος στην αύξηση βάρους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρώμε καθόλου υδατάνθρακες, όπως συστήνουν μερικές δίαιτες. Η πλήρης ή σημαντική έλλειψη υδατανθράκων από τη διατροφή μπορεί να ληφθεί από το σώμα ως περίοδος έλλειψης τροφής και έτσι να προκαλέσουμε κάθετη πτώση των καύσεων και του μεταβολισμού.   

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες είναι: ζάχαρη, γλυκά, ψωμί, μακαρόνια, ρύζι, πατάτες, αναψυκτικά. 

Βιταμίνες

Η έννοια της βιταμίνης περιγράφηκε για πρώτη φορά από τον Ολλανδό ιατρό Κρίστιαν Άικμαν ο οποίος έλαβε και βραβείο Νόμπελ το 1896 για την ανακάλυψη τους.

Η βιταμίνες ονομάστηκαν έτσι λόγω της σημαντικότητας των ουσιών αυτών για την ύπαρξη ζωής.

Οι αμίνες της ζωής.

Βίτα:σημαίνει ζωή στα λατινικά
-αμίνη: σημαίνει ένωση που περιέχει άζωτο. 

Είναι ουσίες πρωταρχικής σημασίας για την κανονική αύξηση και διατήρηση ενός ζωντανού οργανισμού. Ο βασικός ρόλος των βιταμινών είναι να επιταχύνουν και να ρυθμίσουν τις αντιδράσεις που συμβαίνουν στο σώμα μας.

Οι βιταμίνες δεν έχουν θερμίδες και είναι απαραίτητες για την πραγματοποίηση των καύσεων του μεταβολισμού.

Μικρο-θρεπτικά συστατικά

Μεταλλικά στοιχεία, αμινοξέα, ένζυμα, Q10 και πληθώρα άλλων μικρο-θρεπτικών συστατικών πρέπει να προσληφθούν μέσα από τη διατροφή μας ώστε το σώμα μας να έχει στη διάθεση του ότι χρειάζεται για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί.

Τι χρειάζεται το σώμα μας για να λειτουργήσει σωστά;

Κάθε ζωντανός οργανισμός είναι γενετικά προγραμματισμένος να προσλαμβάνει μια συγκεκριμένη διατροφή.

Η βάση για καλή υγεία παρέχεται από μια δίαιτα που είναι σύμφωνη με το γενετικό μας προγραμματισμό. Η φυσική δίαιτα του ανθρώπου.

Ο γενετικός μας προγραμματισμός έχει παραμείνει κατά βάση ο ίδιος τα τελευταία 100.000 χρόνια και είναι συμβατός με μη επεξεργασμένες τροφές στη φυσική τους μορφή.

Είμαστε τόσο υγιείς, όσο η διατροφή μας πλησιάζει περισσότερο στο φυσικό γενετικό προγραμματισμό μας.

Χρειάστηκε να περάσουν 2400 χρόνια, να ανακαλυφθεί το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο και μέσα από την βαθύτερη κατανόηση των κυτταρικών και μεταβολικών μηχανισμών, να κατανοήσουμε πραγματικά τη δήλωση του Ιπποκράτη «Η τροφή μου το Φάρμακο μου».

Η μείωση της θρεπτικής αξίας των σημερινών τροφών (φτωχά εδάφη, υπερκαλλιέργεια, κακής ποιότητας ζωοτροφές κ.ά) και η περαιτέρω εξασθένιση τους μέσα από την βαριά επεξεργασία που υπόκεινται μέχρι να φτάσουν στο τραπέζι μας, είναι ο κύριος υπαίτιος της έκπτωσης της υγείας των πληθυσμών παγκοσμίως.

Προσπαθήστε να τρώτε τροφές που έχουν υποστεί τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία ώστε να παρέχετε στο σώμα σας τα απαραίτητα μικρο-θρεπτικά συστατικά για να διατηρηθεί υγιές και δυνατό.

Πραγματοποιήστε εξετάσεις που εντοπίζουν ελλείψεις σε μικρο-θρεπτικά συστατικά και καλύψτε άμεσα αυτές τις ελλείψεις.

Η επιστήμη έχει σήμερα αγγίξει ένα σημείο όπου μπορούμε πλέον να ενισχύσουμε την υγεία μας σε επίπεδα πρωτόγνωρα μέχρι και λίγα μόλις χρόνια πριν.


Λεπτίνη η Ορμόνη του Λίπους

Ο Τζέφρυ Φρίντμαν μελετώντας παχύσαρκα ποντίκια ανακάλυψε την ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τις καύσεις του λίπους στο σώμα μας. 

Είναι κατανοητό από όλους μας αλλά και επιστημονικό γεγονός ότι:

Η Υγεία και το Βάρος μας καθορίζονται από την αναλογία καύσεων μεταξύ λίπους και ζάχαρης κατά τη διάρκεια της ζωής μας.

•    Πως μπορεί κάποιος να «μάθει» το σώμα του να καίει λίπος;
•    Πως μπορεί κάποιος να αλλάξει το βασικό καύσιμο από ζάχαρη σε λίπος;

Η Λεπτίνη είναι η ορμόνη που ρυθμίζει το βάρος του σώματος μας και διαχειρίζεται τις καύσεις του λίπους, δηλαδή αν οι ποσότητες λίπους θα αποθηκευθούν ή θα χρησιμοποιηθούν άμεσα για την παραγωγή ενέργειας. Παράλληλα ρυθμίζει το αίσθημα της πείνας και τη σεξουαλική μας συμπεριφορά.

Σε αντίθεση με αυτά που πιστεύαμε, δεν είναι ο εγκέφαλος που ρυθμίζει τις δύο αυτές λειτουργίες αλλά η συγκεκριμένη ορμόνη που του δίνει την αντίστοιχη εντολή.

Σε αθλήτριες που έχουν πολύ χαμηλά επίπεδα λίπους συχνά διακόπτεται η περίοδος τους όπως και η ικανότητα τεκνοποίησης.

Το παράδοξο της Λεπτίνης

Στα άτομα που έχουν κανονικό βάρος (δείκτης μάζας σώματος 18-25) οι τιμές της λεπτίνης κυμαίνονται μεταξύ 4-9 ngr/ml.

Θα αναμέναμε η τιμή της λεπτίνης να είναι μικρότερη στα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Αντίθετα όμως οι τιμές τις λεπτίνης σε αυτά τα άτομα είναι αυξημένες.

Το μήνυμα που στέλνει η λεπτίνη στο εγκέφαλο είναι ότι οι αποθήκες του λίπους είναι γεμάτες, έχουμε αποθέματα ενέργειας και δεν χρειαζόμαστε άλλη τροφή, ενώ παράλληλα αυξάνει τη σεξουαλική επιθυμία και προωθεί τις αναπαραγωγικές διαδικασίεςΌταν όμως συνεχίζουμε να τρώμε πέρα από αυτό το σημείο αυξάνεται μεν η παραγωγή λεπτίνης ο εγκέφαλος όμως παύει σιγά-σιγά να ανταποκρίνεται σε αυτό ερέθισμα. Το αίσθημα του κορεσμού χάνεται και το βάρος μας αρχίζει να αυξάνεται χωρίς τίποτα πια να μπορεί να σταματήσει αυτή τη διαδικασία.

 

Αναπτύχθηκε αντίσταση στη λεπτίνη. Ο εγκέφαλος δεν ακούει πια τις εντολές της λεπτίνης.

Ένα αντίστοιχο παράδειγμα είναι όταν μπαίνουμε σε ένα χώρο που υπάρχει μια έντονη οσμή, μετά από λίγο παύει να μας ενοχλεί.

Τι μπορούμε να κάνουμε

Σήμερα με μια απλή εξέταση αίματος μπορούμε να μετρήσουμε τα επίπεδα της λεπτίνης στο αίμα μας.

Με τη σωστή αξιολόγιση αυτής της μέτρησης μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το σώμα μας να καίει λίπος και όχι ζάχαρη έτσι ώστε να μειώσει τα επίπεδα της λεπτίνης.

Με ειδικά ιατρικά πρωτόκολλα καθορίζεται συγκεκριμένη αγωγή που ρυθμίζει την αντίσταση στη λεπτίνη μέσα σε 3 εβδομάδες και διαχειρίζεται το θέμα του βάρους και της διατροφής μόνιμα και με φυσικό τρόπο.

Μπορούμε να πάρουμε την υγεία μας στα χέρια μας και να κάνουμε αυτό που πάντα θέλαμε χωρίς στερήσεις, μέσα από φυσικές διαδικασίες που χτίζουν ένα καλαίσθητο και υγιές σώμα.

 

>>>