ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΕΛΑΤΗ

 

Φαντάστηκες  ποτέ πως νοιώθει μια πωλήτρια , πως πρέπει να χαμογελά πάντα μπροστά σου, να προσπαθεί να σε εξυπηρετήσει , να κάνει τα πάντα για να νοιώθεις όμορφα, να δέχεται τις προσβολές και τις παραξενιές σου και μετά από όλα αυτά να είναι αναγκασμένη να υπομένει και να είναι ευχαριστημένη με τον μισθό που της δίνεις εσύ το μεγάλο αφεντικό, ο υποτιθέμενος εξουσιαστής της.

 

Αγαπητέ Πελάτη,

 

    Ήρθε η ώρα να ακούσεις τη κραυγή μιας πωλήτριας που χρόνια τώρα σε υπηρετεί.

 

    Σε περιμένω πάντα και εσύ αν δεν με δεις μόλις μπεις θα φωνάξεις <<είναι κανείς εδώ;>> κάποιος είναι αλλά δεν στέκεται προσοχή στη πόρτα, έχει να ξεσκονίσει να τακτοποίηση τα ράφια, πάλι για σένα τα κάνω όλα αυτά αλλά που να σου εξηγώ, τρέχω να σε υποδεχτώ, να σε καλημερίσω και η απάντηση σου στο καλημέρα μου είναι πάλι ερώτηση <<ξέρετε τι θέλω;>> που να ξέρω άνθρωπε μου τι θέλεις; Εσύ ξέρεις;

 

    Ξέρω είσαι έτοιμος να ξεστομίσεις πάλι αυτό το κρύο, το σαχλό «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» , που αλήθεια ποτέ δεν μάθαμε ποιος έξυπνος το είπε να του δώσουμε βραβείο. Ε, ναι λοιπόν αφού θέλεις να τα ακούσεις δεν έχεις πάντα δίκιο, γιατί έχω και εγώ δικαιώματα, εγώ που πρέπει να σου χαμογελάω ακόμα και αν είναι η χειρότερη μέρα της ζωής μου, να σε εξυπηρετώ με υπομονή και ευγένεια παρόλο που εσύ θα με προσβάλεις συνέχεια, να χαϊδεύω το εμπόρευμα που σε ενδιαφέρει σαν να παρουσιάζω τα δώρα σε κάποιο τηλεπαιχνίδι, ενώ το κινητό σου θα χτυπάει κάθε τρεις και λίγο και εγώ σε θέση ημιανάπαυσης θα περιμένω να τελειώσεις τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις σου, ενώ παράλληλα θα ξεφυσάς και τον καπνό σου στα μούτρα μου, ξέρεις έχω άσθμα αλλά τι σε νοιάζει εσένα; όχι εγώ κατά τη γνώμη σου δεν έχω δικαιώματα.

 

    Μαζί θα κάνουμε άνω κάτω ολόκληρο το μαγαζί, θα ανοίξουμε συσκευασίες, θα κατεβάσουμε τα ράφια, θα σύρουμε να εμπορεύματα να τα δούμε από πάνω, από κάτω, από μέσα και όταν ολόκληρο το μαγαζί θα μοιάζει με βομβαρδισμένο θα μου πεις με ειρωνεία <<μόνο αυτά έχετε;>> όχι έχουμε και δύο γιαούρτια στο ψυγείο, να τα φέρω να τα δεις και αυτά; και χωρίς να έχω κάνει κάτι κακό ξαφνικά θα με κάνεις να νιώθω ένοχη και ότι πρέπει να απολογηθώ για όλα, για την τιμή λες και εγώ την όρισα, για την ποιότητα λες και εγώ είμαι ο κατασκευαστής, για τα εμπορεύματα του απέναντι λες και τον είχα καμιά όρεξη, αχ αλήθεια

σου το λέω εγώ δεν έκανα τίποτα και αφού τελειώσει η απολογία μου να πρέπει ύστερα να σου ορκιστώ αν είναι δυνατόν και στην ίδια μου τη ζωή για την εγγύηση του προϊόντος και εσύ λες και είσαι ο πιο χαζός άνθρωπος του κόσμου και δεν καταλαβαίνεις, θέλεις να σου επαναλάβω τουλάχιστον τρεις φορές την κάθε μου φράση, ένδειξη ξεκάθαρη πως σκέφτεσαι πολύ σοβαρά να βάλεις το χέρι στη τσέπη σου και αμφιταλαντεύεσαι στο να μου ξεφύγεις με τη κλασική φτηνή δικαιολογία…  <<Να ρωτήσω και τη γυναίκα μου>> και να δείξεις  σε ένα δευτερόλεπτο όλη τη μαγκιά σου, με στόχο βέβαια  να πρήξεις ακόμα καμπόσους, υπάρχουν βλέπεις ακόμα άλλα 8 καταστήματα με το ίδιο είδος σε όλη  την Ξάνθη που δεν τα έχεις επισκεφτεί ακόμα.

 

    Από την άλλη βέβαια κατά βάθος ξέρεις πως όσο το ψάχνεις τόσο μπερδεύεσαι, εγώ τι σου φταίω δεν έχω καταλάβει που τώρα πρέπει να το παίξω και ψυχολόγος και να σε βοηθήσω να ξεπεράσεις το μπλοκάρισμα της αναποφασιστικότητας σου γιατί αν δεν επέμβω θα κάτσεις να μαδάς μαργαρίτες μέχρι το κλείσιμο, να το πάρω ή να μην το πάρω.  Εγώ φυσικά σαν καλή ψυχολόγος-πωλήτρια που είμαι έχω καταλάβει τι θέλεις και ας το ψάχνεις εσύ ακόμα και ή θα σε διώξω με ευγένεια ή θα σε πάω στο ταμείο με εξίσου ευγένεια και εκεί η μάχη θα συνεχιστεί ανάμεσα μας καθώς το μεγάλο παζάρι τότε θα αρχίσει.

 

    Είσαι πια ένας σοβαρός αγοραστής δεν είσαι πια ο περαστικός και απαιτείς την έκπτωση που δικαιούσαι, τώρα γιατί τη δικαιούσαι ένας θεός το ξέρει εγώ πάντως ούτε σε ξέρω ούτε με ξέρεις και όσο θα παζαρεύουμε ποιος τελικά θα πάρει το κέρδος του προϊόντος, εσύ ή το κατάστημα, εγώ θα αναρωτιέμαι για άλλη μια φορά γιατί σε ανέχομαι, αφού ξέρω ότι στο τέλος θα τα ακούσω και από το αφεντικό που ενέδωσα σε τόσα σημεία, ορίστε θα βρω και τον μπελά μου για πάρτη σου και τότε είναι η στιγμή που θα καταλάβεις ότι έχεις εξαντλήσει τις δικές μου δυνατότητες και θα ζητήσεις τον υπεύθυνο, λες και εγώ είμαι η ανεύθυνη, που τόση ώρα σε εξυπηρετώ με τα χέρια δεμένα στη πλάτη, δεν πειράζει θα σου δικαιολογηθώ και την παρουσία μου, θα προστατέψω και το αφεντικό να μην τον υποβάλεις και αυτών στις δοκιμασίες σου.

 

    Εσύ όταν με εξαντλήσεις εντελώς θα δεχτείς την προσφορά μου, θα δηλώσεις βέβαια πως μου κάνεις χάρη, γιατί θα μπορούσες να πας αλλού που έχεις γνωστούς αλλά προτίμησες εμένα την άγνωστη, γιατί άραγε;

 

 

 

 

    Ε, όταν δώσεις και το χρήμα θα πάρεις τα πάνω σου μιας και θα σου χαμογελάσω , θα σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ που με παίδεψες και θα σε παρακαλέσω να μας ξαναπροτιμήσεις.

 

                                                                      Μετά τιμής

 

                                                      Μια αγανακτισμένη πωλήτρια

 

 

 

Υ.Γ. πωλήτριας:  Ότι και αν λέω δεν μπορώ χωρίς εσένα, οι εμπειρίες που μου χαρίζεις είναι ανεκτίμητες και σίγουρα έχουν αλλάξει τη ζωή μου, προς το καλύτερο, εννοείτε, απλά έπρεπε κάποιος να στα πει για να γίνεις και εσύ καλύτερος.

Y.Γ. συγγραφέα: Ήθελα μέσω των λόγων της πωλήτριας να σας βάλω να σκεφθείτε, να προβληματιστείτε, να δείτε πως νοιώθει μια απλή πωλήτρια. Το αν το πέτυχα ή όχι, θα φανεί με την πρώτη επίσκεψη σας σε ένα μαγαζί…

 

Κιμούντρης  Παναγιώτης

Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

Πληροφορικής

ΝΕΑ  ΓΝΩΣΗ

Δαγκλή  1-3 Τηλ. 2541068881

www.neagnosi.gr